Svjedočanstvo

Renault Trucks C Optitrack - Francuska - Transports Ferrato

Izgradnja

6min
RENAULT TRUCKS C OPTITRACK - FRANCE - TRANSPORTS FERRATO

Christian Vinet sjedi za upravljačem novog vozila Renault Trucks C Optitrack od travnja i imao je priliku uvjeriti se u performanse vozila u različitim uvjetima: na cesti, gradilištu ili skliskom terenu... Rezultat: vozilom se lako upravlja, čvrsto je i višenamjensko!

TRANSPORTS FERRATO

 

DJELATNOST: najam kamiona s vozačem za sektore javnih i cestovnih radova.

DATUM OSNIVANJA: 1962. u Marseilleu.

VOZNI PARK: 55 vozila, od čega 8 vozila Renault Trucks u vlasništvu i 4 u dugoročnom najmu.

BROJ ZAPOSLENIKA: 50.

RENAULT TRUCKS C OPTITRACK - FRANCE - TRANSPORTS FERRATO

Sest sati ujutro. Tek nekoliko kilometara od Stare luke u Marseilleu, Christian Vinet priprema se za početak radnog dana u tvrtki Transports Ferrato specijaliziranoj za najam kamiona s vozačem za javne i cestovne radove. Dnevni red: preuzimanje rovokopača na brodogradilištu u Ciotatu namijenjenog jednom drugom brodogradilištu, odlazak do kamenoloma Gardanne, gdje treba iskrcati šutu za recikliranje te, konačno, odlazak do gradilišta na sjeveru grada. Ovaj raspored zahtijeva spajanje i odvajanje različitih prikolica za svaki zadatak. Christian Vinet malo više od mjesec dana radi s vozilom Renault Trucks C, opremljenim sustavom Optitrack u konfiguraciji 4x2.

 

VOZILO KOJE SE PRILAGOĐAVA SVIM SITUACIJAMA

„Želio sam zamijeniti tegljač 6x4 vozilom s dvije osovine koje može vući 50 tona”, objašnjava Robert Ferrato. „Vozilo je moralo biti snažno i sposobno nositi se sa svim situacijama na zahtjevnim terenima. Nisam se prevario.” Christian je spojio poluprikolicu s cisternom na vozilo C Optitrack i sprema se na polazak prema La Ciotatu. „Upravljam ovim vozilom već mjesec dana i zasad sam izrazito zadovoljan jer ima prednosti koje nisam očekivao, posebice pogn 4x2!”. Christian se ovim poslom bavi već 23 godine. „Prvo sam vozio teške terete na autocestama, nakon čega sam prešao na prijevoz za potrebe javnih radova. Također sam i mehaničar.” U ove jutarnje sate, promet autocestom s pogledom na obalu i dalje teče bez poteškoća. Za dolazak do brodogradilišta nužno je proći kroz stari grad, uzduž stare luke, proći nekoliko uskih kružnih tokova... Grad La Ciotat nije predviđen za promet ovakvih vozila, ali Christian stiže na svoje odredište bez problema. Rovokopač je parkiran na pustom terenu, usred starih hangara koji se više ne koriste, a koji svjedoče o staroj slavi grada. Danas je brodogradilištu udahnut novi život zahvaljujući izgradnji i održavanju superjahti. Za samo nekoliko minuta rovokopač je sigurno postavljen na prikolicu, a Christian nastavlja svoj put. Promet postaje sve gušći, dolazi do brojnih usporavanja, zastoja, kretanja uzbrdo. „Oduševila me lakoća rukovanja vozilom Renault Tracks C. Pri promjenama brzine ne dolazi do trzaja zahvaljujući odlično kalibriranom robotiziranom mjenjaču. Dovoljno je postaviti regulator brzine u način cruise i vozilo samo usporava. Rijetko pritišćem kočnicu.” Takva lakoća upravljanja pozitivno utječe na potrošnju goriva. „U odnosu na stari Renault Premium i isti put, razlika iznosi između 160 i 180 litara. Prilikom vožnje u automatskom načinu rada, nikad se ne prelazi zelena zona.”

 

 

SVESTRANOST NA SVIM TERENIMA

Nakon povratka u sjedište tvrtke Transports Ferrato, Christian mijenja poluprikolicu. Christian spaja kiper s rovokopačem za razgrtanje namijenjenim kamenolomu u Gardannei, otprilike 40 km od Marseillea. Uvjeti na licu mjesta mogu biti opasni: u zadnje vrijeme pale su velike količine kiše, zbog čega će strmi teren bez sumnje biti blatan i sklizak. U ovom kamenolomu vapnenca danas se reciklira inertni otpad nastao u sklopu građevinskih i zemljanih radova, čime se dobiva građevinski materijal. Nakon što je stigao na odredište, Christian vozi kamion prema rampi. Ukupna težina: 27 tona. Nakon toga odlazi prema mjestu na kojem je predviđen istovar i prolazi kroz labirint skliskih cesta s velikim razlikama u visini. „Ako dođe do problema i osjećate da stražnji dio počinje kliziti, odmah se prebacite u način rada Optitrack kako biste aktivirali pogon prednjih kotača.” Tamo gdje kamion s pogonom 6x4 klizi i teško napreduje, C Optitrack svladava sve prepreke. „Sustav Optitrack jednostavno se pokreće pritiskom na gumb na upravljačkoj ploči. Isključivanje mogu zaboraviti: isključuje se automatski, nakon što vozilo postigne brzinu od 25 km/h.” Christian na taj način može biti miran i usredotočiti se na vožnju te svladavati zavoje i padine pri prikladnoj brzini. Kako bi istovario svoj teret, mora se popeti na rampu koja se nalazi iznad hrpe ruševina. C Optitrack se bez poteškoća penje sve do vrha staze. „Već sam zapeo s kamionima, ali nisam se uspio pokrenuti jer su postavljeni odbojnici; C Optitrack ima puno veću visinu podvozja s kutom branika koji mu omogućuje prolazak na svim terenima, čak i onim užasnim!”

Christian Vinet

"Možete rušiti planine, ništa ga ne može zaustaviti."

Christian Vinet vozač tvrtke Transports Ferrato
VIDLJIVO POVEĆANJE PRODUKTIVNOSTI

Jednostavnost upravljanja kamionima C Optitrack također je ispitana postavljanjem prikolice u tvornici betona. Za obavljanje ovog dugotrajnog i delikatnog posla potrebno je najmanje 45 minuta. „Ove prikolice izrazito su teške i dugačke, čak do 35 metara. Valja napomenuti da se ova vrsta postavljanja obavlja precizno do u centimetar, pomicanjem prema naprijed i prema natrag... Nakon 45 minuta, spojka je na rubu zapaljenja.” Christian ne skriva divljenje prema performansama C Optitracka. „Izrazito je jednostavan za upravljanje, oduševljen sam lakoćom pokretanja na četiri pogonska kotača. Uspio je skinuti prikolicu koja je bila dugo zaustavljena i koja je imala problema s kočnicama! Sustav Optitrack pomaže skidanje stražnjeg mosta, ali jednostavno, bez klizanja spojke”. Oko mehaničara detaljno i bespoštedno analizira performanse vozila. Budući da se na licu mjesta nalazi i klijent, može se uvjeriti u rad uređaja koji je unajmio i odlučiti hoće li ili ne zadržati svoje povjerenje. „Na gradilištima je stečen tako dobar ugled da već imam dogovorene poslove za iduću godinu.”

DURANCE GRANULATS

U kamenolomu vapnenca tvrtka Durance Granulats izvlači aluvijalne stijene i reciklira inertni otpad koji ne onečišćuje okoliš nastao u sklopu javnih građevinskih radova radi stvaranja građevnog materijala. „Durance Granulats prva je tvrtka te vrste u regiji”, ističe Alexandre Liegeon, upravitelj lokacije. Svake godine na našim lokacijama – Gardanne i Meyrargues – obrađujemo oko 300 000 tona inertnog materijala i šute u sklopu prikupljanja otpada. Ovo tržište u punoj je snazi jer je tako reciklirani otpad jeftiniji i kvalitetniji od prirodnih proizvoda. „Recikliranjem se čuvaju svojstva izvornih materijala.” Stoga ste na vijugavim cestama kamenoloma suočeni sa stalnim prolaskom kamiona natovarenih materijalima koje je potrebno istovariti ili gotovim proizvodima koje je potrebno isporučiti. Danas se 60 %ovog materijala reciklira kako bi se agregatu dao „novi život”, što je količina istovjetna godišnjoj potrošnji 20 000 stanovnika. Na ovaj se način, između ostaloga, mogu uštedjeti prirodni resursi, izbjeći zlouporaba punjenja odlagališta i ograničiti cestovni promet na način da se potiče prevoženje dvostrukog tereta.

UDOBNOST SPOJENA SA SIGURNOŠĆU I SNAGOM

„U kamionu dnevno provodim između 6 i 7 sati, ne računajući utovar, istovar, promjene prikolica itd., naglašava Christian. U kabini vozila Renault Trucks C vlada potpuna tišina zahvaljujući dvostrukim staklima. Sve je dobro osmišljeno, sve su mi komande na dohvat ruke, sustav Bluetooth® znatno je poboljšan, nema jeke. Računalo je intuitivno, sanduci za pohranjivanje su prostrani, krevet je udoban… Ukratko, svako jutro dolazim na posao s osjećajem zadovoljstva, puno sam smireniji, manje se umaram. Možete postaviti alarme za zaustavljanje na tahografu 10, 15 ili 20 minuta prije nego što se morate zaustaviti, što nam daje dovoljno vremena da nađemo parkirno mjesto.” Udobnost se zadržava usprkos svim kušnjama i na svim terenima. „Ostao sam zadivljen udobnošću kabine, koja je postavljena na amortizerima, za razliku od mog starog kamiona Renault Premium, gdje je bila na zračnim jastucima. Kabina ostaje stabilna čak i na stjenovitom ili muljevitom tlu.” Čelični odbojnici, visoko podvozje, ojačana sjedala... Sve su to elementi koji osiguravaju doprinose sigurnosti i pouzdanosti vozila. Za Roberta Ferrata C Optitrack je besprijekoran. „Želio sam tegljač s pogonom na sva četiri kotača kojim se lako upravlja te koji je štedljiv, ne samo u smislu goriva, nego i u smislu habanja guma, kočnica, spojke itd. Vozilo je novo, ali zasad smo njime zadovoljni, a naši ga klijenti zahtijevaju!”

PROIZVOD PLUS
SUSTAV OPTITRACK

Dva hidraulična motora koja se nalaze u prednjim kotačima vozila Renault Trucks C omogućuju trenutačne prednosti pogona na svim kotačima. Sustav Optitrack jednostavno se pokreće i postaje operativan između 0 i 25 km/h te se automatski isključuje nakon prelaska te brzine. Povezan je s robotiziranim mjenjačem Optidriver i kompatibilan je s hidrauličnim sustavom za usporavanje Voith. Sustav Optitrack vašem vozilu omogućuje postizanje svenamjenskih i snažnih performansi uz koristan teret veći od onoga kod vozila s pogonom na sve kotače. Vozilo Renault Trucks C Optitrack ima kut upravljanja koji omogućuje kretanje po svim površinama i svladavanje teških situacija na svim terenima.

 

The Optitrack System
Set canonical URL
Off